CUMPĂRĂ 3, PLĂTEȘTE PENTRU 2produse din gama noastră! Reduceri de până la 33%, cu codul CIBDOL3

Focus

Concentrarea este un concept fascinant, mai ales pentru că obiectul concentrării noastre diferă semnificativ. Fie că este vorba de jocuri, studiu sau rezolvarea proiectelor de la locul de muncă, o capacitate îmbunătățită de concentrare este punctul culminant al memoriei, atenției și timpului nostru de reacție. Pentru a afla tot ce trebuie să știi despre concentrare și, cel mai important, cum să îți îmbunătățești capacitatea de concentrare, continuă să citești mai jos.

Ce înseamnă concentrarea?

Ce înseamnă concentrarea?

Obiectivul concentrării tale poate fi diferit de al altcuiva, dar principiul rămâne același - „concentrarea este actul de a îți canaliza interesul sau activitatea asupra a ceva”. Acum, acel ceva ar putea fi munca ta, jocuri video, studiu sau pur și simplu lucrurile de făcut prin casă. Oricare ar fi acest „ceva” al tău, concentrarea îți ajută mintea să acorde atenția sa totală activității în cauză.

Dar ce se întâmplă când o funcție despre care credem că este nativă nu funcționează? Când trebuie să te concentrezi și nu poți, ce opțiuni ai? Din păcate, nu există remedii rapide pentru concentrare. Există o mână de potențatoare pe termen scurt ce iau forma suplimentelor, dar acestea nu pot înlocui o abordare echilibrată a dietei, exercițiilor fizice și somnului.

De ce nu mă pot concentra?

Lipsa concentrării poate fi dezastruoasă, mai ales dacă te afli sub presiunea de a finaliza o sarcină sau o activitate. Cu toate acestea, o capacitate scăzută de concentrare este ceva des întâlnit, mai ales în lumea în care trăim.

Pentru a ne concentra, trebuie să oferim unei sarcini atenția noastră totală, dar dacă ne confruntăm cu stres la muncă, o dietă necorespunzătoare, un stil de viață sedentar și lipsa somnului de calitate, atunci concentrarea poate deveni aproape imposibil de atins. De cele mai multe, incapacitatea de a ne concentra este cauzată de prea mult sau prea puțin din ceva, de exemplu:

Alcoolul

Deși nu mai este o surpriză pentru nimeni, consumul excesiv de alcool contribuie considerabil la o capacitate slabă de concentrare. Adevărul este că alcoolul face tot ce poate pentru a ne afecta concentrarea blocând semnalele chimice din creier, ceea ce ne afectează capacitatea de a regla comportamentul social sau de a ne păstra un raționament clar.

Fumatul

Deși unele persoane cred că fumatul îi ajută să se concentreze, cel puțin pe termen scurt, această abordare este eronată. Avântul oferit aproape imediat dispoziției și concentrării dispare rapid, transformându-se în iritabilitate, anxietate și poftă de nicotină. Această poftă preia rapid controlul asupra raționamentului logic, întrerupându-ne astfel abilitatea de a ne concentra.

Distragerea atenției

Din nefericire, în epoca modernă, excesul de informații este o cauză comună a unei concentrări nesatisfăcătoare. În timp ce mulți consideră că este un atu să poți face mai multe lucruri în același timp, creierul nostru are o limită a numărului de sarcini cărora le poate face față eficient – cuvântul cheie aici fiind „eficient”.

Un scenariu tipic este concentrarea pe o sarcină înainte ca aceasta să fie întreruptă brusc pentru a ne verifica e-mailul. Ai observat probabil că dacă faci acest lucru, ai nevoie de câteva minute pentru a te redresa și pentru a te bucura de același randament ca înainte. Acest lucru se întâmplă pentru că și cea mai mică distragere a atenției poate întrerupe abilitatea creierului nostru de a se concentra. Tot acel timp petrecut pentru regrupare se va aduna, chiar dacă, la momentul respectiv nu pare a fi timp pierdut.

Alternativ, dificultatea de concentrare poate fi și consecința faptului că nu primești o cantitate suficientă din ceea ce ai nevoie, precum:

Dieta

Mintea și corpul tău au nevoie de o nutriție corectă pentru a își atinge potențialul. Dacă nu îi dai minții tale combustibilul de care are nevoie pentru a funcționa, atunci nu te poți aștepta să fii în stare să te concentrezi atunci când va trebui să faci acest lucru. O dietă echilibrată este de obicei cea mai bună abordare.

De asemenea, poți încerca și introducerea de suplimente în dieta ta, precum vitamine, minerale și compuși necesari pentru a umple golurile lăsate de nutriția ta, susținând astfel capacitatea de concentrare – vom discuta mai mult despre acestea mai târziu.

Exercițiile fizice

Exercițiile fizice, în special lipsa acestora, au un impact semnificativ asupra capacității noastre de concentrare. Activitatea fizică regulată crește nivelurile naturale de dopamină, norepinefrină și serotonină. Toți cei trei hormoni joacă un rol vital în capacitatea de concentrare și atenție, astfel că este imperativ să ne mișcăm regulat pentru a beneficia de efectele cognitive ale acestora.

De asemenea, există dovezi care sugerează că exercițiile aerobice ne măresc hipocampul - o parte a creierului legată direct de memorie și învățare. Pe scurt, lipsa mișcării garantează o întrerupere a concentrării noastre.

Somnul

Privarea de somn este un factor bine documentat al unei capacități scăzute de concentrare. Nu numai că poate afecta judecata, dar lipsa somnului afectează considerabil capacitatea de a îți concentra atenția și de a îndeplini sarcini care necesită raționament logic.

În timpul somnului odihnitor, mintea se reface după evenimentele zilei, generând noi sinapse și procesând gândurile și emoțiile. Fără aceste procese cruciale, concentrarea pe sarcini complexe este semnificativ mai dificilă și cauzează apariția unui sentiment mult prea familiar - ceața mentală.

Cum să îți îmbunătățești capacitatea de concentrare

Dacă nu știi de unde să începi când vine vorba de îmbunătățirea capacității de concentrare, există numeroase activități simple și câteva suplimente care te pot ajuta să îți optimizezi performanța mintală. Este important să reții că nu există însă un singur exercițiu sau supliment care îți va potența performanța cognitivă.

În schimb, îmbunătățirea concentrării se rezumă la divizarea conceptului în trei zone cheie: memorie, atenție și timp de reacție. Dacă te vei focusa pe zona în care ai cele mai multe probleme, este posibil să contribui direct la îmbunătățirea abilității tale de a te concentra – dar nu uita să mănânci sănătos și să dormi suficient.

Cum să îți îmbunătățești memoria

Dacă vrei să îți îmbunătățești memoria, vestea bună este că există numeroase activități pe care le poți încerca. Acestea pot fi realizate în doar câteva minute, însă cheia este perseverența.

Meditație și mindfulness

Meditație și mindfulness

Deși cele două practici sunt similare, există unele diferențe cruciale. Meditația este mai mult un proces fizic, care folosește tehnici specifice de respirație și relaxare. Mindfulness-ul implică respirație controlată, dar este un proces mai fluid pe măsură ce încerci să îți centrezi gândurile și să dezvolți conștientizarea.

Indiferent de alegerea ta - meditație sau mindfulness - se crede că ambele ajută la îmbunătățirea performanței memoriei, a memoriei de lucru spațiale (capacitatea de a păstra și de a procesa informații și de a reduce declinul memoriei asociat cu înaintarea în vârstă).

Vitamina D

Vitamina D are legătură cu zeci de funcții în întregul corp, iar o deficiență poate duce rapid la probleme de sănătate debilitante. În cazul concentrării, lipsa vitaminei D poate cauza o scădere a abilităților cognitive, care se agravează și pe măsură ce îmbătrânim.

Din fericire, completarea nivelului de vitamina D al corpului este simplu de realizat. Cea mai directă metodă este să petreci mai mult timp afară (în siguranță, desigur). Corpul nostru folosește lumina naturală a soarelui pentru a produce vitamina D, iar pentru majoritatea oamenilor, acest lucru este mai mult decât suficient.

Cu toate acestea, dacă locuiești într-un climat în care petrecerea timpului în aer liber este dificil de realizat, poți încerca și pește gras, carne roșie, ouă sau suplimente de vitamina D special formulate.

Cum să îți îmbunătățești atenția

Cum să îți îmbunătățești atenția

A doua oprire pe drumul spre o capacitate de concentrare sporită este atenția. Concentrarea joacă un rol considerabil în modul în care ne putem centra atenția, mai ales atunci când ne confruntăm cu termene limită urgente sau suntem în mijlocul unui examen.

Antrenarea creierului

Pentru a spori „efortul mental” pe care îl poți îndrepta către o sarcină, trebuie să te gândești la atenție ca la un mușchi. Și, ca toți mușchii, aceasta poate fi antrenată pentru a deveni mai puternică și pentru a rezista mai mult.

O modalitate simplă și distractivă de a îmbunătăți atenția este să joci jocuri care necesită o gândire complexă, cum ar fi sudoku, șah și jocuri de memorie. Aceste tipuri de activități fac minuni pentru atenția noastră și sunt potrivite atât pentru copii, cât și pentru adulți.

Dietă și suplimente

Dacă ai nevoie de o îmbunătățire pe termen scurt a concentrării, unele alimente și suplimente pot ajuta. Cofeina este cea mai frecventă alegere, dar suplimentele care conțin vitamina K, extract de semințe de guarana și acizi grași omega-3 s-au dovedit a fi și ele de folos.

Înainte de a te decide asupra suplimentului preferat, trebuie să te asiguri că beneficiile se potrivesc cu stilul tău de viață curent. Dacă ai dubii, te sfătuim să discuți cu medicul tău.

Cum să îmbunătățești timpul de reacție

Al treilea și ultimul factor care contribuie la capacitatea de concentrare este timpul de reacție. Îmbunătățirea timpului de reacție ne facilitează comutarea sarcinilor dacă ne este distrasă atenția, ne susține capacitatea de a lua decizii pe loc și ne îmbunătățește performanța în jocuri sau activități sportive.

Tehnici de încălzire

Reacțiile rapide se bazează atât pe rapiditatea mentală, cât și pe cea fizică. Încălzirea este esențială pentru îmbunătățirea reacțiilor noastre dintr-un singur motiv - căldura. Căldura permite atomilor să se miște mai repede, ceea ce se traduce prin timpi de reacție celulari mai rapizi.

Începe prin a mișca mâinile, mimând mișcările pe care intenționezi să le faci sau încălzește-le ținând o ceașcă de ceai sau cafea. Pare destul de simplu, dar dacă ai încercat vreodată să faci acțiuni delicate sau precise cu mâinile reci, vei înțelege ce impact mare are căldura.

Exersare

Îmbunătățirea timpului nostru de reacție se rezumă în cele din urmă la exersare - nu există fițuici și scurtături pentru reacții rapide. Cu toate acestea, nu este suficient să exersezi aceleași mișcări la infinit.

Răspunsul nostru de reacție implică în mod egal părți fizice și mentale, așa că încearcă să te expui la diferiți stimuli. Confruntarea cu situații noi sau unice te va ajuta cu timpul de reacție mentală, crescând încet capacitatea de a acționa la impuls.

Te poate ajuta CBD-ul să te concentrezi?

Te poate ajuta CBD-ul să te concentrezi?

Suplimentele sunt o alegere populară pentru îmbunătățirea concentrării, dar dintre toate opțiunile de pe piață, cu ce ne poate ajuta CBD-ul?

În primul rând, să discutăm rapid despre ce este CBD-ul și cum influențează organismul. Extras din cânepă, CBD-ul este un supliment natural, consumat cel mai des ca ulei. Nu îți va crea senzația de high și este bine tolerat de oameni, dar lipsa de toxicitate este cel mai important beneficiu al său. CBD-ul este însă remarcabil mai ales pentru influența sa complexă asupra minții și corpului.

CBD interacționează cu receptori speciali răspândiți în tot corpul nostru, declanșând modificări biologice care contribuie la o stare homeostatică. Pentru a ne concentra corect, avem nevoie de un corp care să funcționeze la putere maximă, astfel că CBD-ul ar putea oferi acest impuls necesar.

Cu toate acestea, impactul propus de CBD asupra concentrării nu este atât de direct pe cât pare. Molecula pare mai degrabă să susțină corpul în general decât să îmbunătățească zonele legate în mod specific de concentrare. Din fericire, modul în care gândim și simțim influențează capacitatea noastră de concentrare, așa că efectul CBD-ului asupra dispoziției, durerii, apetitului și somnului s-ar putea dovedi crucial pentru îmbunătățirea concentrării.

Contribuie CBD-ul la îmbunătățirea memoriei?

Mintea este un organism complex, ceea ce complică misiunea cercetătorilor de a da un răspuns definitiv cu privire la eficacitatea CBD-ului. Cu toate acestea, există unele rezultate încurajatoare din studiile preclinice și modelele pe animale.

Majoritatea acestor studii indică toate același mecanism - neurogeneză. Se crede că CBD-ul promovează neurogeneza, modul organismului nostru de a dezvolta neuroni. Deși este adevărat că neurogeneza are loc în mod natural, procesul se deteriorează pe măsură ce îmbătrânim și orice impuls este însoțit de beneficii semnificative. Lipsa apariției unor neuroni noi crește riscul de boli cognitive, cum ar fi boala Alzheimer și deficiențe ale memoriei recunoașterii sociale.

Având în vedere cât de sofisticată este funcția creierului nostru - în special memoria - există încă multe variabile de examinat. Din fericire, cercetările sunt în curs de desfășurare, mulți oameni de știință concentrându-se asupra modului în care CBD-ul poate ajuta la ameliorarea bolilor cognitive, cum ar fi schizofrenia, boala Alzheimer și ischemia cerebrală.

Concluzie — îmbunătățirea performanței noastre mentale depinde de echilibru

îmbunătățirea performanței noastre mentale depinde de echilibru

Nu există scurtături pentru îmbunătățirea performanței mentale, indiferent dacă este vorba de concentrare, memorie sau reacții. A te concentra asupra sarcinii din fața ta este o abilitate în sine, dar este o abilitate pe care simple schimbări ale stilului de viață o pot susține direct.

Alimentație sănătoasă, hidratare, somn suficient – deși par simple, aceste activități au un impact dramatic asupra capacității noastre de concentrare. Însă, dacă păstrarea unui echilibru între cele trei devine dificil de realizat, atunci suplimentele pot oferi un impuls concentrării, dar pe termen scurt. Reține că suplimentele nu ar trebui să înlocuiască niciodată un stil de viață activ și echilibrat, dar sunt acolo pentru a te ajuta atunci când ai cel mai mult nevoie de ele.

Ceața mentală și lipsa de concentrare sunt oarecum boli inevitabile în societatea modernă actuală, dar nu trebuie să te împiedice să faci lucrurile pe care le iubești sau lucrurile pe care pur și simplu trebuie să le faci. Fie că este vorba de jocuri, sport, finalizarea unui proiect de lucru sau studiu, vor exista întotdeauna momente în care concentrarea este imperativă – acesta este momentul când mici schimbări aduse stilului de viață pot face o diferență majoră!

Întrebări frecvente

Pot suplimentele să îmi îmbunătățească concentrarea la jocurile pe calculator?
Pe termen scurt, anumite suplimente pot potența capacitate de concentrare, inclusiv memoria, timpul de reacție și atenția.
Pot suplimentele să îmi îmbunătățească concentrarea când studiez?
Unele suplimente pot potența concentrarea pe termen scurt, dar cea mai bună abordare este un stil de viață echilibrat, pentru a te bucura de îmbunătățiri pe termen lung ale concentrării și memoriei.
Căutare produs