CUMPĂRĂ 3, PLĂTEȘTE PENTRU 2produse din gama noastră! Reduceri de până la 33%, cu codul CIBDOL3

Dispoziție

Depresia

Făcând chiar și cele mai simple sarcini imposibile, depresia este o tulburare de dispoziție care afectează peste 250 de milioane de oameni din întreaga lume. Depresia poate afecta bărbați, femei și copii, pe care îi face să se simtă îngrijorați în mod constant, triști și neliniștiți, simptomele manifestându-se mai intens pe măsură ce trece timpul. Această creștere constantă a severității simptomelor face ca tratamentul să fie primordial.

Cu toate acestea, așa cum se întâmplă adesea în cazul tulburărilor de dispoziție, nu există un tratament care să se potrivească tuturor. În schimb, cel mai bun mod de a aborda depresia diferă în funcție de tip și de individ. Deși există sentimente persistente de tristețe și îngrijorare în toate tipurile de depresie, profesioniștii din domeniul sănătății clasifică tulburarea sub următoarele diagnostice: depresie majoră, tulburare depresivă persistentă (PDD), tulburare afectivă sezonieră (SAD) și tulburare bipolară.

În ceea ce privește cauzele din spatele depresiei și momentul când aceasta apare - nu există un răspuns clar. Cu toate acestea, există anumiți factori, cum ar fi dispoziția genetică, medicamente, vârstă, evenimente de viață și traume sau abuz, care trebuie luați în considerare. Aceste cauze pot declanșa apariția depresiei, ducând la unele dintre simptomele și diagnosticele prezentate mai sus.

Impactul negativ al depresiei nu trebuie să te împiedice să îți trăiești viața așa cum dorești. Deși poate fi o tulburare de dispoziție complexă, există zeci de tratamente posibile și mecanisme care te pot ajuta să faci față simptomelor depresiei. Uneori, o simplă discuție purtată cu alte persoane care trăiesc cu această afecțiune te poate ajuta să te simți mai bine. Pentru cazurile mai severe, terapia, antidepresivele și modificările stilului de viață pot ajuta la combaterea depresiei.

Cel mai important este însă să nu suferi în tăcere. Depresia ne accentuează grijile și preocupările. Fie că este vorba de un terapeut instruit sau de un prieten, alege să vorbești cu cineva despre problemele tale pentru că te va ajuta să îți privești grijile și dintr-un alt unghi și poate să îți dai seama că problemele tale nu sunt chiar atât de insurmontabile precum ai crezut inițial.

Dacă vrei să afli mai multe despre depresie, despre impactul pe care îl poate avea asupra calității vieții tale și despre cum să gestionezi această tulburare de dispoziție, citește articolul nostru cuprinzător.

Stresul

Deși nu simți mereu acest lucru, stresul este un răspuns crucial al corpului - fără el, strămoșii noștri preistorici nu ar fi rezistat mai mult de o zi! Chiar și acum, într-o lume a rețelelor sociale, a pandemiilor globale și a programelor intense de lucru, gestionarea stresului și a impactului său fiziologic rămâne la fel de importantă.

Stresul este un termen general folosit pentru a descrie reacția corpului nostru la presiune sau tensiune și formează o parte crucială a răspunsului nostru înnăscut care ne îndeamnă fie să luptăm, fie să fugim. Pe scurt, stresul ne crește ritmul cardiac, mărește concentrarea și combate oboseala. Dacă ai avut vreodată nevoie să respecți un termen limită sau te-ai aflat într-o situație socială incomodă, deja cunoști senzația foarte bine.

Cu toate acestea, problema cu stresul este că acesta este conceput a fi doar o soluție pe termen scurt. Corpul nostru nu poate face față presiunii extinse pe care stresul o poate exercita asupra sănătății noastre fizice și mentale. Când stresul devine cronic, acesta se manifestă prin diferite simptome emoționale, fizice, cognitive și comportamentale. Aceste simptome pot părea ușoare la început - energie scăzută, diferite dureri, dificultăți de relaxare – dar, dacă nu vor fi controlate, stresul se poate transforma în dependență, un sistem imunitar compromis și insomnie.

Deși stresul apare adesea, de obicei se estompează rapid – cu un tratament corect și tehnici de combatere a acestuia. Eficacitatea acestor strategii variază în funcție de severitatea stresului și de potențialii declanșatori. Totuși, având la dispoziție zeci de tehnici de gestionare a stresului, cu siguranță vei găsi o abordare care te poate ajuta. Amintește-ți că, indiferent de modul în care abordezi stresul, nu îl poți elimina în totalitate. În schimb, trebuie să te concentrezi pe modul în care alegi să îi faci față, pe identificarea semnelor care anunță că stresul devine cronic și pe luarea de măsuri pentru a-l menține la un nivel ușor de gestionat.

Pentru a înțelege mai multe despre răspunsul la stres al corpului, simptomele comune și impactul pe care îl are asupra sănătății fizice și mentale, citește articolul nostru detaliat.

Anxietatea

Este perfect normal să te simți din când în când anxios, îngrijorat sau neliniștit. Niciunul dintre noi nu se simte confortabil sau încrezător tot timpul! Dar când aceste sentimente încep să aibă impact asupra vieții de zi cu zi sau persistă fără o cauză aparentă, atunci anxietatea poate fi mai mult decât o reacție așteptată.

Tulburările de anxietate sunt mult mai nuanțate decât se credea inițial. În timp ce sentimentele de anxietate și îngrijorare persistă în toate tulburările de anxietate, cauza anxietății este cea care adesea diferențiază tulburările comune, cum ar fi tulburarea de anxietate socială, anxietatea de sănătate, tulburarea obsesiv-compulsivă și tulburarea dismorfică corporală. Desigur, este posibil să te simți anxios tot timpul, o afecțiune care este adesea diagnosticată ca tulburare de anxietate generalizată (GAD).

Cu toate acestea, la fel ca alte tulburări de dispoziție comune, există o mulțime de modalități de a aborda anxietatea. Nu există niciun motiv pentru care viața de zi cu zi, problemele de sănătate sau experiențele din copilărie să ne definească modul în care gândim sau simțim. Evitarea poate ajuta la controlul simptomelor fizice pe termen scurt, dar poate avea și un impact negativ asupra calității vieții. În schimb, gândirea pozitivă, abordarea sursei de anxietate, medicamentele și implicarea în activități care îți fac plăcere poate ajuta la combaterea simptomelor mentale și fizice ale anxietății.

Importanța abordării sentimentelor anxioase nu trebuie să fie subestimată. Simptomele nu numai că pot deveni mai grave în timp, dar, lăsată să se manifeste, anxietatea se poate transforma rapid în mai multe tulburări de dispoziție mai perturbatoare. De asemenea, este frecvent ca stresul și anxietatea să se suprapună, cel puțin în ceea ce privește simptomele. Dar cele două sunt condiții distincte, deci este esențial să te concentrezi pe tehnici specifice de combatere a acestora și să discuți cu un medic pentru un diagnostic precis.

Studiază în detaliu diferitele tipuri de anxietate, simptomele frecvente și diversele mecanisme de a face față anxietății în ghidul nostru extins.

Căutare produs