Published:

Updated:

Author: Luke Sholl

CBD și cofeina: Le poți amesteca?

Mulți oameni nu-și pot începe ziua fără doza uzuală de cafea. Folosită pentru a face față termenelor limită de la muncă sau pentru a combate oboseala, cofeina a devenit o adevărată piatră de temelie a societății moderne. Fie că o preferi caldă sau rece, un lucru este sigur: moderația este cheia. În timp ce cantități mici de cofeină pot fi benefice, prea multă te va face să te simți nervos și anxios.

Și, cum din ce în ce mai mulți oameni își iau doza de CBD dimineața, deseori cu alte suplimente sau vitamine, te poți întreba dacă CBD-ul poate contracara efectele adverse ale cafelei?

Ce este cofeina?

Înainte de a putea lua în considerare influența acestui canabinoid asupra cafelei de dimineață, este bine să înțelegem cofeina.

Un compus alcaloid, cofeina este un stimulant natural care se găsește, de regulă, în cafea, ceai și cacao. Cu toate acestea, cofeina este prezentă și în băuturile energizante, suplimente și chiar cerealele pentru micul dejun - așa că nu va trebui să cauți prea mult pentru a-ți lua doza, intenționat sau din întâmplare. Cofeina afectează sistemul nervos central și este utilizată pentru a ne menține alerți și activi.

Cofeina a fost folosită de secole, istoricii documentând prima sa utilizare în ceai în anul 2737 î.Hr. Originea cafelei este ceva mai neclară decât omologul său - ceaiul - ducând la multe speculații.

Există o legendă care povestește că un cioban etiopian a descoperit cafeaua, observând cum caprele sale mănâncă boabe de cafea direct de pe plantă și astfel devin mai energice. Poate sună puțin deplasat, totuși, descoperirea cafelei este încă îngropată în speculații și necunoscut. Cu toate acestea, indicații mai credibile ale primei sale utilizări apar în scrieri din secolul al 15-lea, oferind o privire mai detaliată asupra modului în care boabele sunt preparate și infuzate.

Indiferent de modul în care cofeina și cafeaua au fost popularizate în zilele noastre, este un produs la care nu se va renunța prea curând. Dar ce știm despre adevăratele efecte ale cofeinei asupra corpului nostru?

Care sunt beneficiile și efectele cofeinei?

Proprietățile stimulante naturale ale cofeinei sunt cele care atrag consumatorii către utilizarea sa. Cu toate acestea, interacțiunea nu este atât de simplă precum pare. În loc să acționeze direct, cofeina inhibă receptorii activați de adenozina neurochimică.

Adenozina este deosebit de importantă datorită rolului său în gestionarea ciclului de somn-veghe. Când se eliberează adenozină, organismul este încurajat să se odihnească și se reduce activitatea cerebrală. Cofeina împiedică acești receptori de la a se lega de adenozină. În condiții normale, nivelul de adenozină se acumulează pe tot parcursul zilei, ducând la starea de somn spre seară. În prezența cofeinei însă, ciclul nostru natural de somn este întrerupt și devenim mai alerți.

Pe lângă faptul că ne ține treji mai mult timp, consumul de cofeină mai are și alte beneficii și efecte notabile. Antagonizarea receptorilor adenozinici permite altor substanțe, precum dopamina, epinefrina (adrenalina) și norepinefrina să aibă un efect mai pronunțat asupra organismului.

Dopamina este legată de mecanismul nostru natural pentru plăcere și recompensă și are chiar potențialul de a reduce tensiunea arterială și ritmul cardiac. Pe de altă parte, epinefrina și norepinefrina sunt responsabile cu mobilizarea corpului și a creierului pentru acțiune.

Pe lângă beneficiile menționate deja, cofeina a fost, de asemenea, legată de metabolismul crescut, îmbunătățirea performanței la exercițiile fizice, și protecția împotriva bolilor cardiovasculare. Cu toate acestea, menținerea echilibrului precar dintre o energizare plăcută și supraîncărcarea corpului cu cofeină va depinde de toleranța personală a utilizatorului și de cantitatea de cofeină consumată. Mai mult, există efecte secundare ale consumului excesiv.

Care sunt efectele secundare ale cofeinei?

Nu putem nega beneficiile pe care le aduce cofeina, dar asta nu înseamnă că nu există și unele efecte secundare. Nu toată lumea va experimenta aceste afecte adverse, acestea sunt însă frecvente la cei care consumă excesiv sau reacționează puternic la această substanță, în general.

Cei care suferă de anxietate pot constata o exacerbare a simptomelor odată cu consumul de cafea. După cum am spus, odată cu blocarea adenozinei, se poate permite eliberarea de adrenalină în corp. Acest lucru poate, la rândul său, provoca anxietate crescută, corpul reacționând la îndemnul de ”luptă sau fugă” provocat de acest hormon. Dacă adesea te simți nervos sau agitat după o cafea mare, ar putea fi un semn al unui efect secundar care se manifestă.

În timp ce cofeina are abilitatea de a te menține alert, prea multă va duce la insomnie. Acest lucru ne poate afecta în mod diferit, vârstnicii fiind mai predispuși decât tinerii la acest efect advers. Dacă experimentezi insomnii după consumul de cafea sau băuturi energizante, ar fi cazul să reduci cantitatea consumată.

Cum rămâne cu dependența de cofeină și sevrajul?

Utilizatorii care au nevoie de cofeină de mai multe ori pe zi pot fi considerați dependenți. Pe măsură ce dependența evoluează, se consumă mai mult și la o frecvență mai crescută. Acest lucru poate provoca efectele secundare menționate deja, iar simptomul de sevraj pot provoca alte probleme neplăcute, precum durerile de cap sau alte neplăceri fizice și psihologice.

Datorită efectului său stimulant, nu ar trebui să ne surprindă faptul că această substanță poate provoca o creștere a tensiunii arteriale și a ritmului cardiac, în unele cazuri. Acesta este cazul unui consum excesiv. Utilizatorii care observă aceste simptome ar trebui să-și reducă aportul de cofeină.

Cum interacționează CBD cu cofeina?

După ce am examinat efectele benefice și cele secundare ale cofeinei, ne putem întreba cum ar putea interacționa CBD-ul cu cafeaua de dimineață? Înainte de a înțelege cum funcționează împreună doi compuși aparent diferiți, trebuie mai întâi să înțelegem CBD-ul separat.

Canabidiolul este un compus din Cannabis sativa (cânepă) care interacționează cu sistemul nostru endocanabinoid (ECS), printre alte numeroase ținte moleculare. CBD se utilizează pe scară largă ca supliment zilnic pentru o stare de bine. Deși cercetările încă nu au confirmat întreaga suită de beneficii ale acestui canabinoid, studiile preliminare și mărturiile utilizatorilor arată faptul că CBD poate calma nervii și poate contribui la un somn odihnitor.

Acestea sunt doar o mică parte din adevăratul potențial al CBD-ului, dar abilitatea sa de a calma stările nervoase este esențială, mai ales dacă se iau în considerare efectele secundare ale excesului de cofeină. Interesant este faptul că interacțiunea dintre CBD și cofeină este mult mai complexă, nu este vorba doar de calmarea efectelor secundare. Și asta deoarece ambii compuși interacționează cu receptorii adenozinici[1].

Pot adăuga CBD în cafea?

În timp ce unele persoane aleg să ia o capsulă de CBD ca parte a rutinei de dimineață, este posibil să adaugi CBD direct în cafea. Cu produse specifice precum CBD On The Go!, poți amesteca pliculețe cu dozare precisă de 20 mg în băutura preferată, acasă sau pe drum spre serviciu.

Care sunt potențialele beneficii ale amestecului CBD-cafea?

Adăugând CBD la cafea, poți experimenta, în același timp, beneficiile ambelor substanțe. Deși efectele cofeinei sunt intense, mai ales în doze mari, ele sunt oarecum de scurtă durată. Combinarea cofeinei cu CBD are potențialul de a crește vigilența și concentrarea pe o perioadă mai lungă, în timp ce canabinoidul acționează pentru a reduce impactul efectelor secundare ale cofeinei.

Întrucât cercetarea efectelor CBD este încă la început, cunoștințele noastre despre acest parteneriat unic este încă în etapele preliminare. Cu toate acestea, numeroase companii au deja în fabricație produse cu cafea infuzate cu CBD.

Moderația este cheia atunci când vine vorba de orice compus care modifică modul în care ne simțim, iar cofeina nu face excepție. Cel mai simplu mod de a controla orice efect secundar este să consumăm cu moderație. Cu toate acestea, pentru persoanele sensibile la doze mici, sau cei care încearcă din răsputeri să respecte un termen limită la serviciu, parteneriatul cafea-CBD s-ar putea dovedi extrem de eficient.

Dacă ești interesat/ă să încerci această combinație, de ce nu apelezi la magazinul Cibdol, pentru o gamă largă de produse cu infuzie de canabinoizi? De asemenea, rămâi la curent cu cele mai recente descoperiri despre CBD și alți canabinoizi răsfoind Enciclopedia noastră CBD, actualizată la zi.

Referinta

[1] Bih, C. I., Chen, T., & Nunn, A. V. W. (2015). Molecular Targets of Cannabidiol in Neurological Disorders. NCBI. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4604182/ [Referinţă]

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut despre CBD și canabinoizi, Luke este un jurnalist consacrat care lucrează ca scriitor principal pentru Cibdol și alte publicații despre canabinoizi. Angajându-se să prezinte conținut autentic real, bazat pe dovezi, pasiunea sa pentru CBD se extinde și în domeniul fitness-ului, nutriției și prevenției bolilor.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut despre CBD și canabinoizi, Luke este un jurnalist consacrat care lucrează ca scriitor principal pentru Cibdol și alte publicații despre canabinoizi. Angajându-se să prezinte conținut autentic real, bazat pe dovezi, pasiunea sa pentru CBD se extinde și în domeniul fitness-ului, nutriției și prevenției bolilor.
Căutare produs