Cum Să Îți Echilibrezi Sistemul Endocanabinoid

Cum Să Îți Echilibrezi Sistemul Endocanabinoid

Putem face multe lucruri pentru a menține sănătatea diferitelor sisteme fizice. Meditația și somnul adecvat ajută la menținerea sistemului nervos; exercițiile regulate întăresc sistemul musculo-scheletic; alimentele sănătoase și bacteriile benefice contribuie la un sistem digestiv sănătos...

Toată lumea cunoaște aceste strategii. Cu toate acestea, rareori ne gândim la ce putem face pentru ca sistemul nostru endocanabinoid (ECS) sa fie sănătos. De fapt, mulți oameni nici nu au auzit vreodată de această rețea fiziologică importantă.

Continuă să citești pentru a descoperi importanța sistemului endocanabinoid și cum îl poți determina să funcționeze într-un mod optim.

Ce este sistemul endocanabinoid?

Sistemul endocanabinoid este compus dintr-o rețea de receptori, care se găsesc în tot corpul. Sistemul joacă un rol de guvernare asupra multor altor sisteme biologice și ajută la menținerea homeostaziei - o stare optimă de echilibru biologic. Sistemul endocanabinoid a jucat un rol evolutiv important în multe creaturi, nefiind un sistem ce se găsește exclusiv în corpul uman.

Sistemul endocanabinoid are trei componente principale: receptorii, endocanabinoizii și enzimele specializate. Cele două tipuri principale de receptori - CB1 și CB2 - se găsesc în diferite tipuri de celule din corp. Aceștia există în sistemul imunitar, sistemul nervos, mușchi, piele, oase, creier și chiar și în sistemul cardiovascular.

Endocanabinoizii produși intern activează aceste locații ale receptorilor, în special anandamida (AEA) și 2-AG. Celulele formează aceste molecule la comanda precursorilor pe bază de grăsime. Ei acționează ca molecule de semnalizare și se conectează la receptorii lor, la fel cum o cheie se potrivește într-un lacăt. Ambii endocanabinoizi joacă roluri importante în procesul de învățare, somn, remodelare osoasă, neuroprotecție, semnalizare a durerii și protecție cardiacă.

Tonusul endocanabinoid

După cum poți vedea, endocanabinoizii joacă un rol esențial în sistemul endocanabinoid. Organismul are nevoie de aceștia pentru a activa receptorii canabinoizi, la momentul potrivit, menținând astfel lucrurile în echilibru.

De exemplu, semnalizarea endocanabinoidă joacă un rol important în afecțiuni precum anxietatea și depresia. Endocanabinoizii ajută și la echilibrarea construcției și deconstrucției țesutului osos. Deoarece joacă un rol atât de important, organismul trebuie să producă niveluri corespunzătoare de endocanabinoizi.

Unele probleme de sănătate pot apărea atunci când organismul, din cine știe ce motiv, nu produce suficient de multe molecule de acest gen - o afecțiune cunoscută drept deficit clinic de endocanabinoid. Cercetătorii au descoperit o corelație între nivelurile scăzute de endocanabinoizi și afecțiuni precum fibromialgia, migrena și sindromul de colon iritabil.

Aceiași cercetători afirmă că fiecare persoană are un anumit tonus endocanabinoid, care reflectă nivelurile de AEA și 2-AG. Dacă tonusul scade, poate cauza tulburări de dispoziție, somn, digestie și altele.

Cu toate acestea, ei menționează că tonusul endocanabinoid excesiv ar putea fi dăunător, fiind implicat în cazuri de obezitate, sindrom metabolic și fibroză hepatică.

Nivelurile receptorilor canabinoizi

Numărul de receptori canabinoizi pe care o persoană îi produce poate juca un rol important în sănătatea umană. La fel ca și lipsa endocanabinoizilor, lipsa receptorilor la care aceștia se conectează poate cauza probleme similare.

De exemplu, o lipsă de receptori CB1 pare să fie asociată cu anxietatea. De asemenea, studiul a asociat o lipsă de receptori CB2 cu cazuri accentuate de inflamație.

Numărul de receptori canabinoizi pe care o persoană îi are poate fi determinat genetic. Cu toate acestea, intervențiile dietetice pot fi capabile, într-o anumită măsură, să modifice numărul de receptori.
Cum Să Îți Echilibrezi Sistemul Endocanabinoid

Cum să îți echilibrezi sistemul endocanabinoid

Pentru a ajuta la echilibrarea sistemului endocanabinoid, poți consuma anumite alimente și molecule pentru a îmbunătăți tonusul endocanabinoid și pentru a produce un nivel corespunzător de receptori.

Totuși, aceste descoperiri și teorii provin din studii științifice foarte timpurii. Prin urmare, echilibrarea sistemului endocanabinoid pare a fi o zonă extrem de nuanțată. Studiile viitoare vor determina modul de testare a tonusului și care sunt măsurile necesare pentru restabilirea sau definirea unui sistem de endocanabinoid echilibrat.

Deocamdată, avem acces la studii care sugerează diverse metode de mărire a nivelului de endocanabinoizi, a nivelului de receptori și a activării receptorilor. Continuă să citești pentru a te familiariza cu aceste intervenții.

Canabinoizii

Fitocanabinoizii sunt o clasă de canabinoizi ce pot fi găsiți în plante. Aceștia sunt denumiți în acest fel datorită capacității lor de a se conecta la receptorii canabinoizi, datorită asemănării lor moleculare cu endocanabinoizii.

Canabisul oferă o sursă bogată de canabinoizi, precum THC-ul, CBD-ul, CBN-ul, CBG-ul și multe altele. Cu toate acestea, și alte plante aromatice produc molecule similare.

Cariofilena - un canabinoid și terpenă „dietetică” - activează receptorii CB2. Atât AEA, cât și 2-AG se conectează la receptorii CB2, cu toate acestea, un tonus endocanabinoid scăzut poate cauza o activare insuficientă. În aceste cazuri, cariofilena ar putea ajuta la compensarea lipsei de tonus. Molecula există în cantități mari în următoarele plante:

• Piperul negru
• Lămâița
• Trifoiul
• Hameiul
• Rozmarinul

Alchilaminele din echinacea - o plantă folosită în medicina tradițională - par să țintească receptorii CB2. Moleculele sunt considerate componente active ale plantei și par să posede proprietăți imunomodulatoare.

Provenind cel mai adesea din cânepă, consumatorii pot adăuga CBD în alimente și băuturi. Canabinoidul nu se conectează direct la receptorii canabinoizi, dar studiile sugerează că CBD-ul ar putea ajuta la îmbunătățirea temporară a tonusului endocanabinoid prin stoparea descompunerii AEA de către enzimele specifice.

Acizii grași

Organismul produce endocanabinoizi din precursori pe bază de grăsime, și anume acizii grași omega-3. Aceste molecule se transformă în endocanabinoizi printr-o cale enzimatică specializată. Odată sintetizați, endocanabinoizii ar putea ajuta la menținerea sub control a inflamației.

Această sursă dietetică de precursori endocanabinoizi ridică și posibilitatea ca o dietă săracă în acizi grași omega-3 să cauzeze un tonus endocanabinoid scăzut. Alimentele bogate în acizi grași omega-3 includ:

• Peștele
• Stridiile
• Creveții
• Iarba de mare și algele
• Semințele de chia
• Semințele de cânepă
• Nucile

În schimb, unii acizi grași ar putea scădea activitatea sistemului endocanabinoid. Consumul de DHA poate ajuta la diminuarea supra-activării, micșorând cantitatea de grăsime corporală și riscul de diabet de tip 2. Printre alimentele deosebit de bogate în DHA se numără:

• Moluștele
• Midiile
• Stridiile
• Somonul
• Tonul

Exercițiile aerobice

Exercițiile aerobice ar putea ajuta la pornirea sistemului endocanabinoid. Acest tip de exerciții implică eforturi de intensitate redusă pentru perioade relativ lungi de timp. Încearcă jogging-ul, ciclismul și înotul.

Corpul produce niveluri ridicate de AEA după exerciții aerobice. Cercetătorii consideră că AEA ar putea fi într-adevăr responsabilă pentru așa-numitul „high al alergătorului” - o senzație de euforie care apare după exercițiile fizice.

Faptul că oamenii au evoluat pentru a alerga sugerează că modificările neurochimice asociate cu activitatea aerobică ar putea fi esențiale pentru menținerea unui sistem endocanabinoid echilibrat.

Căutare produs