About the author
Sources
Referinta

[1] Carlson L., Garland S. (2005). Impact of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on sleep, mood, stress and fatigue symptoms in cancer outpatients. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Referinţă]

Back

Cum să faci față stresului la locul de muncă

Cum să faci față stresului la locul de muncă

Deși corpul nostru poate face față presiunii, stresul prelungit are un impact grav asupra sănătății noastre mentale și fizice. Stresul cronic afectează productivitatea, prezența, motivația și multe altele, și se întâmplă din ce în ce mai des să simțim impactul acestuia la locul de muncă. Continuă să citești pentru a afla cum poți face față stresului la locul de muncă.

Cauzele stresului la locul de muncă

Există multe motive de stres la locul de muncă și este important să ne amintim că nu există două situații identice. Nu numai că munca și responsabilitățile unei persoane diferă, dar și răspunsul la stres este diferit. O persoană aflată la început de drum poate fi stresată atunci când i se cere să gestioneze câteva sarcini, în timp ce declanșatorul de stres pentru un manager ar putea fi zeci de proiecte mari, pe care trebuie să le gestioneze în același timp.

Alte potențiale cauze ale stresului la locul de muncă includ:

• Termene limită nerealiste
• Stagnarea în carieră
• Echilibru inadecvat între muncă și viața personală
• Management deficitar
• Mediu de lucru solicitant (mental sau fizic)

Identificarea momentului în care ești stresat/ă la locul de muncă și luarea unor măsuri pentru a gestiona sau a rezolva situația sunt esențiale pentru starea ta de spirit și bunăstarea ta.

Impactul stresului la locul de muncă

Am făcut aluzie la acest aspect mai devreme, dar stresul la locul de muncă afectează mintea și corpul în zeci de moduri. Din nou, nu există o regulă pentru modul în care stresul te va afecta la locul de muncă. În schimb, impactul este unic în funcție de situația cu care te confrunți, de stilul tău de viață și de cât de bine gestionezi stresul.

Influența stresului la locul de muncă se poate manifesta astfel:

• Letargie
• Creativitate limitată
• Îngrijorare persistentă sau stres
• Dificultăți de concentrare
• Stomac deranjat
• Lipsa poftei de mâncare

Mai rău decât atât, dacă stresul la locul de muncă este cauzat de un management defectuos, acest lucru poate afecta performanța companiei, scăzând retenția personalului, pot apărea întârzieri, poate afecta relațiile dintre colegi, dar și calitatea generală a muncii sau a produselor.

Când stresul la locul de muncă poate cauza epuizare?

Poate că unul dintre cele mai grave simptome ale stresului la locul de muncă este epuizarea. Deși epuizarea nu este un diagnostic medical, aceasta este, de obicei, rezultatul unui stres persistent și necruțător la locul de muncă. Nu numai că îți poate diminua sentimentul de autoapreciere, dar îți poate răpi orice urmă de satisfacție, făcându-te să îți pierzi interesul pentru munca prestată.

Nu există un interval de timp până la momentul în care va apărea epuizarea; cu toate acestea, epuizarea este de obicei rezultatul unui stres puternic, desfășurat pe o perioadă lungă de timp sau este cauzat de o serie nesfârșită de termene limită scurte. Stresul ocazional poate ajuta la creșterea concentrării și a ritmului cardiac, dar atunci când acesta persistă zi de zi, este posibil să provoace epuizarea.

Cum să faci față stresului la locul de muncă

Deși exercițiile fizice și dieta pot ajuta atunci când vine vorba de gestionarea impactului fizic al stresului, este greu să știi de unde să începi atunci când încerci să rezolvi simptomele psihologice. Mai jos vei găsi câteva activități simple care te pot ajuta.

1. Planifică și prioritizează

Chiar dacă de obicei ești o persoană foarte organizată, haosul termenelor de sfârșit de an poate crea agitație. Este esențial să identifici sarcinile cele mai importante pentru a-ți ține în frâu volumul de muncă.

După ce ți-ai dat seama care sunt proiectele care pot aștepta, asigură-te că anunți și restul echipei sau managerul, oferind un termen rezonabil pentru finalizarea sarcinilor. Nu numai că volumul tău de muncă va părea mult mai ușor de gestionat, dar vei preveni orice surprize neprevăzute sau așteptări nerealiste din partea șefului tău.

2. Vorbește

Este vital să vorbești, mai ales atunci când te simți stresat/ă. Cu excepția cazului în care ești singurul membru al echipei, poți fii sigur/ă că există și alți membri ai echipei tale care se simt la fel. Și, cu excepția cazului în care șeful tău se dovedește a fi un tiran, acesta va recunoaște importanța unui colectiv fericit și motivat.

Explică-ți îngrijorarea cu privire la volumul de muncă și termenele stabilite. De cele mai multe ori, există loc pentru compromis, care nu îți va afecta poziția la locul de muncă.

3. Fă-ți timp pentru tine

Deși probabil că nu este realist să îți rezervi o vacanță de două săptămâni în Bahamas pentru a te ajuta să te relaxezi, doar zece minute de meditație[1] pot face minuni. Ca soluție alternativă, încearcă să faci o plimbare în pauza de prânz sau acordă-ți suficient timp seara pentru a vedea noile episoade din serialul tău preferat de pe Netflix.

4. Plănuiește ceva ce aștepți cu nerăbdare

Răsfățul nu trebuie să fie neapărat un gest măreț. Câteodată o cină cu partenerul poate face o săptămână de lucru puțin mai ușor de gestionat. În loc să te concentrezi asupra termenului limită care se apropie cu repeziciune, plănuiește o activitate sau un eveniment pe care să îl aștepți cu nerăbdare.

5. Concentrează-te pe aspectele pozitive

Este foarte ușor să te lași prins/ă în lucrurile care merg prost sau care ar putea să meargă prost. Asta se întâmplă chiar și mai frecvent atunci când presiunea este mare, iar nivelul de stres se află la cote maxime. Realitatea este că reușitele la locul de muncă nu se datorează în mod exclusiv proiectelor mari; secretul constă în a învăța cum să le identifici.

La sfârșitul fiecărei zile, în timpul unei perioade aglomerate, încearcă să te gândești la un lucru pe care ești mulțumit că l-ai realizat. Îți vei da seama rapid că, chiar dacă volumul de muncă s-a dublat, faci totuși progrese.

CBD-ul și stresul

Stresul este o reacție fizică sofisticată, care nu dispare de obicei așa de simplu. În schimb, una dintre cele mai bune abordări pentru gestionarea stresului constă în a încerca mai multe strategii, abordând orice deficiențe în stilul tău de viață. Intensificarea exercițiilor fizice, o dietă echilibrată și punerea în practică a tehnicilor evidențiate mai sus, te pot ajuta să combați stresul la locul de muncă.

Cu toate acestea, mai există o metodă care merge mână-n mână cu strategiile menționate. Această metodă constă în administrarea de suplimente care îți pot ajuta organismul să atingă echilibrul de care are nevoie. Aici intră în scenă CBD-ul, canabinoidul complet natural, derivat din cânepă industrială. Acesta interacționează cu receptorii sistemului endocanabinoid, care sunt răspândiți în tot corpul, ajutând la reglarea unor funcții precum starea de spirit, apetitul și somnul.

Când te gândești că stresul la locul de muncă poate afecta negativ toate aceste arii (și nu numai), este logic să iei în considerare un supliment precum CBD-ul și să încerci să sprijini organismul pentru a atinge echilibrul de care are nevoie. La urma urmei, ne simțim cel mai bine atunci când mintea și corpul nostru lucrează împreună. În cazul în care termenele limită de la serviciu sau managerii încep să te deprime, bunăstarea mentală și fizică te ajută să faci față mult mai ușor impactului negativ pe care îl are stresul.

CBD-ul poate fi găsit într-o varietate de produse, inclusiv uleiuri, capsule, jeleuri și multe altele, fiind extrem de ușor să îl introduci în rutina ta zilnică. Alege produsul și metoda de administrare preferate și începe prin a lua cea mai mică doză recomandată. Ascultă-ți corpul și mărește doza dacă este necesar, până când găsești cantitatea potrivită de CBD.

Pentru a încerca CBD de înaltă calitate, vizitează magazinul Cibdol, unde vei găsi o gamă completă de uleiuri, capsule, creme și multe altele. Sau, dacă dorești să afli mai multe despre impactul fizic și mental pe care îl are stresul, accesează enciclopedia CBD.

Referinta

[1] Carlson L., Garland S. (2005). Impact of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on sleep, mood, stress and fatigue symptoms in cancer outpatients. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Referinţă]

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut despre CBD și canabinoizi, Luke este un jurnalist consacrat care lucrează ca scriitor principal pentru Cibdol și alte publicații despre canabinoizi. Angajându-se să prezinte conținut autentic real, bazat pe dovezi, pasiunea sa pentru CBD se extinde și în domeniul fitness-ului, nutriției și prevenției bolilor.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut despre CBD și canabinoizi, Luke este un jurnalist consacrat care lucrează ca scriitor principal pentru Cibdol și alte publicații despre canabinoizi. Angajându-se să prezinte conținut autentic real, bazat pe dovezi, pasiunea sa pentru CBD se extinde și în domeniul fitness-ului, nutriției și prevenției bolilor.
Referinta

[1] Carlson L., Garland S. (2005). Impact of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on sleep, mood, stress and fatigue symptoms in cancer outpatients. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Referinţă]

Căutare produs