Published:

Updated:

Author: Luke Sholl

Tot ce trebuie să știi despre lavandă

lavender

Continuă să citești pentru a descoperi originile lavandei, utilizarea sa ca supliment holistic și ce spun oamenii de știință despre beneficiile sale potențiale pentru minte și corp. Această plantă aromatică are mai multe beneficii decât ai crede.

Ce este lavanda?

Lavanda (Lavandula angustifolia) este o plantă cultivată în întreaga lume pentru florile sale parfumate și uleiul esențial. Cuprinzând aproximativ 47 de specii diferite, genul Lavandula are o istorie bogată și vibrantă (peste 2500 de ani). Dar ce are în plus această plantă aromată care a atras atenția atât de multor persoane?

Pentru început, să discutăm despre o parte din biologia plantei. Lavanda iubește climatele temperate, crescând natural în mare parte din Europa, zona Mării Mediterane și sud-vestul Asiei. În timp ce natura sa adaptabilă ar fi putut contribui la popularitatea sa, atracția principală a lavandei provine din faptul că se utilizează la gătit, produse cosmetice și practici holistice.

Deși aroma plăcută și culoarea sa vibrantă sunt cele mai atrăgătoare caracteristici ale lavandei, dacă investighezi mai în amănunt, dincolo de acele frunze violete, lavanda conține o mulțime de compuși cu un vast potențial calmant.

Care sunt posibilele beneficii pentru sănătate ale lavandei?

Iată unde începe să apară adevăratul potențial al lavandei. În interiorul plantei există o abundență de terpene, linaloolul fiind cel mai răspândit. Deși culturile antice nu înțelegeau interacțiunea dintre terpene și corpul uman, știința modernă o înțelege. Știm acum că organismul poate absorbi și utiliza acești compuși pentru a declanșa diverse efecte biologice, de aici utilizarea pe scară largă a lavandei în practicile holistice.

Mai jos avem o prezentare a impactului potențial al lavandei asupra corpului și minții:

• Benefică pentru tensiunea arterială și ritmul cardiac: un studiu din 2017[1] a examinat efectele lavandei inhalate într-o intervenție chirurgicală pe cord deschis la ATI. Deși eșantionul a inclus doar 40 de pacienți, cercetarea sugerează că uleiul de lavandă a ajutat la stabilizarea semnelor vitale (tensiunea arterială și ritmul cardiac) după intervenția chirurgicală.

• Influențarea simptomelor astmului: într-un model animal de astm bronșic, lavanda inhalată a contribuit la reducerea inflamației și a mucusului din plămânii rozătoarelor. Deși nu a existat un test la oameni, acest lucru indică o interacțiune promițătoare între lavandă și citokinele dăunătoare[2].

• Posibile proprietăți antifungice: s-a descoperit că linaloolul și linalilul (terpene găsite în interiorul lavandei) inhibă formarea germenilor și reduc progresia fungilor, potrivit unui studiu din 2005. În plus, aceste rezultate provizorii au fost susținute de o lucrare de cercetare din 2011[3] care demonstrează din nou efectul uleiului de lavandă asupra infecțiilor fungice, susținând că este „extrem de puternic”.

• Ar putea ajuta pielea sensibilă: deși lavanda este un ingredient popular în unguentele pentru piele de zeci de ani, doar recent oamenii de știință au început să înțeleagă de ce. Un studiu cuprinzător[4] publicat în 2017 concluzionează că, deși studiile specifice încă lipsesc, dovezile sugerează că lavanda s-ar putea să aibă un impact benefic asupra simptomelor acneei, eczemelor și inflamației pielii.

Lavanda poate ajuta la îmbunătățirea somnului

Dintre toate beneficiile potențiale ale lavandei, somnul reprezintă unul dintre domeniile în care s-au realizat cele mai ample cercetări. Din fericire, este și un domeniu care este semnificativ benefic pentru sănătate. Un somn bun în timpul nopții nu numai că oferă corpului nostru perioade de repaus esențiale, ci ne face să ne simțim și bine odihniți și pregătiți mental pentru provocări viitoare.

Un alt studiu de la ATI[5] a descoperit efectul uleiului de lavandă asupra pacienților după operație, constatând că „a crescut calitatea somnului și a redus nivelul de anxietate la pacienți”.

Mai mult, un *tudiu din 2009[6] a avut ca scop determinarea capacităților olfactive ale lavandei atât la bărbați, cât și la femei. Treizeci și una de persoane cu somn sănătos au participat la un studiu în ceea ce privește somnul, iar grupurile de control au fost expuse la parfumul uleiului de lavandă în timp ce adormeau.

În mod uimitor, „toți subiecții au raportat o vigoare mai mare dimineața după expunerea la lavandă” și o scădere a timpului necesar pentru a adormi. Din cauza presiunii constante a traiului modern, este posibil să existe momente în care toți avem nevoie de puțin ajutor pentru a ne menține un somn sănătos. Cercetările sugerează cu siguranță că lavanda ar putea fi un puternic ajutor pentru somn, dar care este cel mai bun mod de a profita de proprietățile sale calmante?

Ce produse conțin lavandă?

Înainte de a putea valorifica beneficiile lavandei pentru somn, planta trebuie să fie supusă procesării. Producătorii transformă planta într-un ulei esențial plin de terpene puternice. Uleiul de lavandă rezultat este un ingredient foarte obișnuit ce se adaugă la zeci de produse.

Uleiul de lavandă

Partea cea mai interesantă a uleiului de lavandă este versatilitatea sa. Poți să îl aplici direct pe piele, să folosești un difuzor pentru a capta aroma sau să-l ingerezi alături de alte ingrediente naturale. Dacă intenționezi să utilizezi lavandă topic, îți recomandăm mai întâi să o testezi pe o mică porțiune de piele.

Dacă rezultatul este favorabil, ești liber să aplici câteva picături direct pe piele. Dacă pielea este crăpată sau deosebit de sensibilă, mai întâi adaugă câteva picături de lavandă pe un tampon de bumbac înainte de a tampona ușor. De asemenea, poți încerca să consumi lavandă pe cale orală, deși are o aromă destul de puternică. Pentru a ajuta la gust, încearcă să infuzezi o lingură de lavandă într-o ceașcă de apă clocotită.

Lavanda și CBD-ul

Combinând lavanda cu alte ingrediente naturale, de exemplu, CBD-ul nostru de calitate aurie, vom avea parte de beneficii reale. Lipsa de toxicitate a lavandei o face să fie un partener ideal pentru CBD, deoarece ambii compuși lucrează cu organismul, nu împotriva acestuia. Acest lucru este deosebit de important atunci când abordăm problema somnului, deoarece este indicat să consumi suplimente de somn cât mai aproape de ora de culcare pentru un impact maxim.

În cele din urmă, trebuie luat în considerare efectul anturajului. Acest fenomen unic sporește calitățile canabinoizilor și terpenelor atunci când există în aceeași formulă. Dacă dorești să intensifici efectele terpenelor găsite în lavandă, ce modalitate să fie mai bună decât să le combini cu extractul nostru de CBD cu spectru complet?

Cum să dozezi lavanda

La fel ca la multe suplimente naturale, nu există cu adevărat o modalitate corectă sau greșită de dozare a lavandei. Cheia este să găsești un prag care să funcționeze pentru tine, de obicei fiind indicat să începi cu o doză mică și să o crești treptat.

Pentru majoritatea oamenilor, un bun punct de plecare este o singură picătură de ulei de lavandă aplicat direct, diluat cu un ulei de bază sau printr-un difuzor de arome. Pe măsură ce te obișnuiești cu impactul acesteia, poți crește doza, câte o picătură pe rând.

În ceea ce privește frecvența de dozare, din nou, depinde de tine. Dacă folosești lavandă în mod special pentru a te ajuta la un somn sănătos, va trebui să o consumi cu aproximativ cincisprezece minute înainte de culcare. În acest fel, corpul tău va avea timp să absoarbă complet uleiul de lavandă bogat în terpene.

Care sunt efectele secundare posibile ale lavandei?

După 2500 de ani de utilizare, cunoaștem destul de bine potențialele efecte secundare ale lavandei. Posibilitatea de a avea reacții adverse este minoră și, dacă experimentezi vreuna, acestea vor fi blânde. Desigur, potențialele efecte secundare diferă în funcție de modul în care utilizezi lavanda, așadar este important să ai în vedere următoarele:

• Consumată pe cale orală, lavanda poate provoca constipație, dureri de cap sau creșterea apetitului, în timp ce aplicarea topică prezintă un risc mic de iritare, și la fel inhalarea.

Din fericire, potențialele efecte secundare dispar rapid, așadar, dacă ai unele efecte adverse, pur și simplu nu mai utiliza suplimentul sau redu doza în mod corespunzător. Ca întotdeauna, dacă ai îngrijorări cu privire la utilizarea lavandei sau a uleiului de lavandă, mai întâi discută-le cu medicul tău.

Concluzii: lavanda este un supliment versatil

De multe secole, lavanda este considerată o plantă puternică holistică. Acum, având o mai bună înțelegere a structurii chimice a plantei, știm că reprezintă mult mai mult decât un simplu remediu pe bază de plante. Nu doar că ar putea ajuta la abordarea mai multor afecțiuni, dar și susține funcțiile fundamentale necesare pentru a adormi mai repede și pentru a menține un somn sănătos. Combinată cu ingrediente puternice cu rol de stimulare a sănătății, precum CBD, lavanda poate fi un ingredient fantastic pentru rutina ta zilnică.

Pentru a proba și tu proprietățile calmante ale lavandei, de ce să nu încerci Complete Sleep de la Cibdol? Sau, poți răsfoi selecția noastră completă de produse naturale pentru somn de la magazinul Cibdol. Dacă ai în continuare întrebări despre somn sau despre cum să ai o bună igienă a somnului, vizitează Enciclopedia noastră CBD pentru tot ce trebuie să știi.

Referinta

[1] Salamati, A., Mashouf, S., & Mojab, F. (2017). Effect of Inhalation of Lavender Essential Oil on Vital Signs in Open Heart Surgery ICU. NCBI. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5423266/ [Referinţă]

[2] Ueno-Iio, T., Shibakura, M., & Yokota, K. (2014). Lavender essential oil inhalation suppresses allergic airway inflammation and mucous cell hyperplasia in a murine model of asthma. ScienceDirect. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0024320514005177 [Referinţă]

[3] Society for General Microbiology. (2011). Lavender oil has potent antifungal effect. ScienceDaily. https://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110214201842.htm [Referinţă]

[4] Orchard, A., & van Vuuren, S. (2017). Commercial Essential Oils as Potential Antimicrobials to Treat Skin Diseases. Hindawi. https://www.hindawi.com/journals/ecam/2017/4517971/ [Referinţă]

[5] Karadag, E., Samancioglu, S., & Ozden, D. (2015). Effects of aromatherapy on sleep quality and anxiety of patients. Wiley Online Library. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/nicc.12198 [Referinţă]

[6] Goel, N., Kim, H., & Lao, R. P. (2005). An Olfactory Stimulus Modifies Nighttime Sleep in Young Men and Women. Taylor & Francis Online. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07420520500263276 [Referinţă]

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut despre CBD și canabinoizi, Luke este un jurnalist consacrat care lucrează ca scriitor principal pentru Cibdol și alte publicații despre canabinoizi. Angajându-se să prezinte conținut autentic real, bazat pe dovezi, pasiunea sa pentru CBD se extinde și în domeniul fitness-ului, nutriției și prevenției bolilor.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Cu peste 10 ani de experiență în crearea de conținut despre CBD și canabinoizi, Luke este un jurnalist consacrat care lucrează ca scriitor principal pentru Cibdol și alte publicații despre canabinoizi. Angajându-se să prezinte conținut autentic real, bazat pe dovezi, pasiunea sa pentru CBD se extinde și în domeniul fitness-ului, nutriției și prevenției bolilor.
Căutare produs